ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္း
အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား
(ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး စီမံခ်က္)
၁။ နိဒါန္း
၂ဝ၁၂ - ခုႏွစ္၊ မတ္လ၊ ၁၄ - ရက္တြင္ ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္းကို ရဟန္းပညာရွင္၊ လူပညာရွင္ မ်ားျဖင့္ စတင္ဖဲြ႕စည္းခဲ့သည္။ ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္းက ေအာက္ပါ ရည္မွန္းခ်က္ (၃) ရပ္ကို ခ်မွတ္ ထားသည္။ ၎တို႔မွာ …
(၁) ေခတ္မီသင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားပါဝင္ေသာ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ား ေပၚေပါက္ေရး၊
(၂) ေခတ္မီသင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ သင္ၾကားႏိုင္ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေမြးထုတ္ေပးေရး ႏွင့္
(၃) ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းမ်ား ေပၚေပါက္ေရး တို႔ျဖစ္သည္။
ယခုအခါတြင္ အမွတ္ (၁) ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ား ေပၚေပါက္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ၌ ပထမတန္း (Grade 1) မွ စတုတၳတန္း (Grade 5) အထိ အေကာင္အထည္ ေပၚလာၿပီး ေနာင္အတန္းမ်ားအတြက္ ဆက္လက္ေရးသားေနဆဲ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္ သင္႐ိုးၫႊန္း တမ္းမ်ား ဆက္လက္ေရးဆဲြေနၾကသကဲ့သို႔ ေရးသားၿပီးျဖစ္ေသာ မူလတန္းအဆင့္ သင္႐ိုးမ်ားကို ႀကိဳတင္ အသံုးျပဳသင္ၾကားရန္ စီစဥ္ထားၾကသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ အမွတ္ (၂) ႏွင့္ အမွတ္ (၃) ရည္မွန္း ခ်က္မ်ား ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေပၚလာေရးအတြက္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ က်င္းပျပဳလုပ္သြားၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုဆရာျဖစ္သင္တန္းဆင္း ဆရာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ဆင့္ပြားသင္တန္းမ်ား က်င္းပကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပားတြင္ Dhamma School မ်ား တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္သြားႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးသြားၾကပါမည္။ သို႔ အတြက္ေၾကာင့္ ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ား၊ ထိုသင္တန္းဆင္း ဆရာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ဆင့္ပြားဆရာ ျဖစ္သင္တန္းမ်ား အသီးသီး စဥ္ဆက္မျပတ္ စီစဥ္က်င္းပရန္ စီစဥ္ထားၾကပါသည္။
၂။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စီမံကိန္းႏွင့္ အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္
ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္း (၁ဝ)ႀကိမ္၊ ဆင့္ပြားဆရာ ျဖစ္သင္တန္း (၁၂)ႀကိမ္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားၾကပါမည္။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းတစ္ႀကိမ္လွ်င္ တနဂၤေႏြေန႔ တိုင္း စနစ္တက် ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးႏိုင္မည့္ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္ဌာနေပါင္း (၁၂)ခုႏွင့္ ေခတ္မီ သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မ်ား ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၆ဝ)ဦး ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ကုန္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားတြင္ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္ေပါင္း (၂၆၄)ခု ေပၚေပါက္လာမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ကၽြမ္းက်င္ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၁၃၂ဝ)ဦးလည္း ေပၚထြက္လာ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စီမံကိန္းအတိုင္း ေနာင္ (၅) ႏွစ္ကို ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ အျပားတြင္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ဗုဒၶဘာသာသင္ခန္းစာမ်ားကို စနစ္တက် သင္ၾကားေပးေနေသာ ဓမၼစကူးလ္ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား (၁၃၂ဝ)ခုအထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သင္ၾကားေရးနစ္စနစ္မ်ား ကၽြမ္းက်င္ ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၆၆ဝဝ)ဦးအထိ ေပၚေပါက္လာႏိုင္ပါသည္။
၂။ သင္တန္းမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
ေခတ္မီၿပီး စနစ္က်ေသာ ေရရွည္တည္တံ့မည့္ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေရး အတြက္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ား အဆင့္ဆင့္ စီစဥ္က်င္းပေပးျခင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ ေျပာင္း လဲလာေသာ ေခတ္ကာလအေျခအေနအရ ဘာသာေရးကို ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္သည့္အဆင့္မွ် သေဘာထား ႐ံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေတာ့ပါ။ ဘာသာေရးကို ပညာေရးအသြင္ သေဘာထားႏိုင္ေအာင္ လမ္းညႊန္သင္ၾကား ေပးပါမွ မ်ိဳးဆက္သစ္ ဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ားအတြက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ပညာေရးတစ္ရပ္အေနျဖင့္ သေဘာ ထားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာကို ပညာေရးအသြင္ သင္ၾကားေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေခတ္မီပညာေရး စနစ္ကို ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၏ လမ္းညႊန္မႈကို ရယူရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းမ်ား က်င္းပေပးျခင္းမွာလည္း ထိုဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၏ လမ္းညႊန္သင္ျပမႈကို ရယူေစလိုျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
“ေရရွည္တည္တံ့ၿပီး ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဗုဒၶဘာသာကို စနစ္ တက် သင္ၾကားေပးႏိုင္ေသာ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားတြင္ ေပၚေပါက္လာေစ ရန္”ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဗဟိုအဆင့္ဆရာျဖစ္သင္တန္း၊ ဆင့္ပြားဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ားကို စဥ္ဆက္ မျပတ္ က်င္းပျပဳလုပ္သြားရမည္ ျဖစ္သည္။
၃။ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း
၃။ (က) ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား
၁။ ဗုဒၶသာသနာျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ ျပန္႔ပြားလာျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဗုဒၶဝင္၊ သာသနာဝင္၊ သမိုင္းဝင္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားအေၾကာင္းကို သိရွိၿပီး ဗုဒၶ၊ ဓမၼႏွင့္ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာသံုးပါးကို ပိုမိုသက္ဝင္ယံုၾကည္ ေလးစားၾကည္ညိဳလာေစရန္။
၂။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦး၏ ေန႔စဥ္အလုပ္ျဖစ္သည့္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာအလုပ္မ်ားကို စနစ္တက်ႏွင့္ မွန္ကန္စြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္လုပ္ေဆာင္တတ္လာေစရန္။
၃။ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမမ်ားကို မွန္ကန္စြာ နားလည္လက္ခံက်င့္သံုးၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း တန္ဖိုးရွိေသာ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ ေနထုိင္တတ္ေစရန္။
၄။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ထင္ရွားေသာ ဘုရားပုထိုးမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာပြဲလမ္းသဘင္မ်ား၊ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားအေၾကာင္းကို သိရွိၿပီး ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့ ေရး၊ ျပန္႔ပြားေရးတို႔အတြက္ ပါဝင္ကူညီေဆာင္ရြက္လာေစရန္။
၃။ (ခ) ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း၏ အေျခခံမူမ်ား
၁။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား၊ အဆံုးအမမ်ားႏွင့္ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းဓေလ့မ်ားကို အေျခခံထားသည္။
၂။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္အားထားရာ ဘာသာေရးသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝတြင္ တန္ဖိုးရွိေသာ လူသားတစ္ဦးအတြက္ “ဘဝေနနည္းလမ္းၫႊန္”အျဖစ္ကိုပါ အေျခခံ ထားသည္။
၃။ အသိပညာေပးသက္သက္၊ ဗဟုသုတရရွိ႐ံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုး သံုးပါးလံုး၏ အျပဳအမူ၊ အေလ့အထႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားျဖစ္ထြန္းေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ထားသည္။
၄။ သင္႐ိုးဝင္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို လြယ္ရာမွ ခက္ရာသို႔၊ ႐ိုးရွင္းရာမွ ႐ႈပ္ေထြးနက္နဲရာသို႔၊ ျဒပ္ရွိအသိမွ ျဒပ္မဲ့အသိသို႔ အဆင့္ဆင့္ခ်ဲ႕ထြင္ သင္ယူႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳသည့္ ခ႐ုပတ္နည္း (spiral method) ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္။
၅။ သင္ၾကားသင္ယူမႈ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အျပန္အလွန္ေျပာဆို ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ပူးေပါင္းပါဝင္လုပ္ေဆာင္ ျခင္းစေသာ တက္ႂကြစြာ သင္ယူသည့္နည္းမ်ားကို အသံုးျပဳသည့္ ကေလးဗဟိုျပဳခ်ဥ္းကပ္နည္းျဖင့္ စီစဥ္ ထားသည္။
၄။ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးဗ်ဴဟာ
၁။ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို လက္ေတြ႕အသံုးခ် သင္ယူၿပီး ဓမၼစကူးလ္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ အျပား တြင္ အေကာင္အထည္ေပၚလာေရးအတြက္ ဓမၼစကူးလ္ကြန္ရက္ကို တည္ေထာင္ၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာအသင္းအဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္။ ေရွးဦးစြာ မူလတန္းအဆင့္ (ပထမတန္းမွ စတုတၳတန္း)အတြက္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားမွ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ပါမည္။ ထိုအေတြ႕အၾကံဳမ်ားမွတစ္ဆင့္ ဓမၼစကူးလ္မ်ား တျဖည္းျဖည္း တိုးခ်ဲ႕သြားရန္ ျဖစ္သည္။ အလားတူပင္ မူလတန္းအဆင့္ၿပီးသည့္အခါ အလယ္တန္းအဆင့္၊ ထို႔ေနာက္ အထက္တန္းအဆင့္အားျဖင့္ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ အတန္းမ်ားႏွင့္ ဓမၼစကူးလ္ဖြင့္သည့္ဌာနမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ လႊမ္းျခံဳမႈတိုးခ်ဲ႕ျခင္း (Expansion) ႏွင့္ အတန္းအဆင့္တိုးျခင္း (Extension)တို႔ကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျပဳလုပ္သြားၾကရန္ ျဖစ္သည္။
၂။ အထက္ပါ အစီအစဥ္ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႏွစ္စဥ္ဆက္တိုက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းမ်ား က်င္းပၿပီး ေစတနာ့ဝန္ထမ္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရန္ လိုအပ္သည္ျဖစ္ရာ ေအာက္ပါ အစီအစဥ္မ်ားျဖင့္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္မည္ျဖစ္သည္။
(က) ဗဟိုအဆင့္ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား (Dhamma School Resource Team) ကို သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းျပဳစုေရး ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ား၊ သီလရွင္မ်ား၊ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္ သူမ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းရန္ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ အဆိုပါအဖဲြ႕ကို ပထမအႀကိမ္၊ ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းအၿပီးတြင္ မူလသင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းျဖစ္ေျမာက္ေရး အလုပ္အမႈေဆာင္အဖဲြ႕ကို အေျခခံၿပီး သင္တန္းဆင္းပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ ေလ်ာ္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္ေစလ်က္ ေရြးခ်ယ္ဖဲြ႕စည္းရန္ ျဖစ္သည္။
(ခ) ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအတြက္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူထား ေသာ ကြန္ရက္အတြင္းမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ား၏ အေရအတြက္ေပၚ မူတည္၍ နယ္ေျမအလိုက္ သင္တန္းနည္းျပမ်ားကို ေရြးခ်ယ္သင္တန္းေပးရာတြင္ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ နည္းျပ (၅) ဦးစီ ေရြးခ်ယ္ၿပီး သင္တန္းေပးပါမည္။ နယ္ေျမအလိုက္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ နည္းျပမ်ားကို ဗဟိုအဆင့္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအဖြဲ႕ (Resource Team) က နည္းျပသင္တန္းေပးရန္ျဖစ္သည္။ နည္းျပအျဖစ္ လာေရာက္သူမ်ားမွာလည္း အမွန္တကယ္ သင္ၾကား မည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။
(ဂ) ဗဟိုအဆင့္တြင္ နည္းျပသင္တန္းတက္ေရာက္ခဲ့ၿပီးသူမ်ားက သက္ဆိုင္ရာ ေဒသနယ္ေျမအတြင္းမွ ဓမၼစကူးလ္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ၾကမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား သင္တန္းျပန္လည္ပို႔ခ်ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ သင္တန္းမ်ားကို အရည္အေသြးျပည့္မီေစေရးအတြက္ ဗဟိုကၽြမ္းက်င္အဖြဲ႕က သြားေရာက္ႀကီးၾကပ္ပံ့ပိုးၾကရမည္။
(ဃ) သင္တန္းအဆင့္ဆင့္ျပဳလုပ္စဥ္အတြင္း အစီအစဥ္တုိးခ်ဲ႕သည့္အခါ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ အလားအလာရွိေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို သတ္မွတ္ေဖာ္ထုတ္ၿပီး နည္းျပေလာင္းမ်ားအျဖစ္ လ်ာထားႏိုင္ သည္။
(င) ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဓမၼစကူးလ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္စဥ္အတြင္း အမွန္တကယ္သင္ၾကားေနသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ နည္းျပမ်ား၊ သင္႐ိုးျပဳစုသူမ်ား၊ ႀကီးၾကပ္သူမ်ား (အားလံုး မဟုတ္။ ေရြးထားသူအခ်ဳိ႕သာ) ႏွင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲကို ႏွစ္လယ္တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ဆံုး တြင္ တစ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ရန္ျဖစ္သည္။
၃။ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဓမၼစကူးလ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ အေျခအေနကို မိဘမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိရွိေစရန္ လူထုဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းမ်ား အသံုး ျပဳၿပီး သတင္းျပန္႔ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ စာနယ္ဇင္းမ်ားကို အသိေပးၿပီး ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ကြန္ရက္တြင္ပါဝင္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာအသင္းအဖြဲ႕မ်ားမွ တစ္ဆင့္ အသိေပးေဆာင္ရြက္ျခင္းစသည္တို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။
၄။ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဓမၼစကူးလ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္စဥ္အတြင္း အလယ္တန္းဆင့္၊ အထက္တန္းဆင့္ တစ္ဆင့္ခ်င္းစီအတြက္ ဆရာလမ္းၫႊန္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား ကိုင္စာအုပ္မ်ားကို ဆက္လက္ျပဳစုမည္ျဖစ္သည္။
၅။ ေလ့လာႀကီးၾကပ္ျခင္း
ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဓမၼစကူးလ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအေျခ အေနကို ပံုမွန္ေလ့လာႀကီးၾကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဗဟိုအဆင့္ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ သက္ဆိုင္ရာနယ္ေျမ၊ ေဒသအလိုက္ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ ျဖစ္သည္။ ေလ့လာႀကီးၾကပ္ရာတြင္ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
(က) လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအေျခအေနကို ႀကီးၾကပ္ျခင္း
(ခ) သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းႏွင့္ သင္ၾကားနည္းပညာအပိုင္းကို ေလ့လာႀကီးၾကပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ေလ့လာႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ားအျပင္ ဗဟိုအဆင့္ ဓမၼစကူးလ္သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား (Dhamma School Resource Team) မွ ကၽြမ္းက်င္သူ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ သင္တန္းနည္းျပမ်ားလည္း ပါဝင္သင့္ပါသည္။ ႀကီးၾကပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ကြင္းဆင္းေလ့လာ မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္ၿပီး၊ ကြင္းဆင္းသည့္အခါ အသံုးျပဳရန္ စစ္ေဆးခ်က္စာရင္း (Check List) ကို ျပဳစု အသံုးျပဳရန္ ျဖစ္သည္။ ေလ့လာႀကီးၾကပ္မႈ ရလဒ္မ်ားကို စုစည္းၿပီး ႏွစ္လယ္ႏွင့္ ႏွစ္ဆံုးသံုးသပ္ညႇိႏႈိင္း အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးကာ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေရး အၾကံျပဳေဆြးေႏြးသြားရန္ျဖစ္သည္။
၆။ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္
(က) သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ား ဆက္လက္ေရးဆဲြေရး
သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား စတင္ေရးဆဲြသည့္ ကာလမွ စတင္ၿပီး ေဒါက္တာခင္ခင္ရီ (႐ႈိင္းဟုပ္ကုမၸဏီ)က အဓိက မ တည္လွဴဒါန္းခဲ့သည့္ အလွဴေငြမ်ား (တစ္ရာ့ငါးဆယ္သိန္း ေလးေသာင္း ႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာက်ပ္)ျဖင့္ လိုအပ္ေသာ ႐ံုးအေထာက္အကူျပဳပစၥည္းမ်ား၊ အစည္းအေဝးပဲြမ်ား၊ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပဲြမ်ား၊ သင္႐ိုးေရးဆဲြေရး ဆရာ,ဆရာမမ်ားအတြက္ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခမ်ား၊ ခရီးစရိတ္မ်ား စသည္တို႔ကို လည္ပတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ တစ္ႏွစ္တာ အသံုးစရိတ္မ်ားအတြက္ အျခားျပင္ပအလွဴရွင္မ်ား လွဴဒါန္းထားေသာ အလွဴေငြမ်ားကိုလည္း အသံုးျပဳထားရပါသည္။
ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာပါသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ႐ံုးအသံုးစရိတ္မ်ားႏွင့္သင္႐ိုးေရးဆဲြေရး ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ၃၉၈ဝဝဝဝဝ (သံုးရာကိုးဆယ့္ရွစ္သိန္း)က်ပ္ခန္႔ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားပါသည္။
(ခ) သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းစာအုပ္မ်ား ႐ိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ေဝျခင္း
သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းစာအုပ္မ်ားကို အတန္းစုံ ေရးဆဲြျဖန္႔ေဝေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ပထမ တန္းမွ ပဥၥမတန္းအထိ ေက်ာင္းသားကိုင္စာအုပ္၊ ဆရာကိုင္စာအုပ္မ်ားကို ဖြင့္လွစ္မည့္ေက်ာင္းမ်ားအေပၚ မူတည္၍ ႐ိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ေဝရန္ ရွိပါသည္။ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းစာအုပ္မ်ားကို ႐ိုက္ႏွိပ္ရာတြင္ ထုတ္ေဝမည့္ စာအုပ္အေရအတြက္၊ အႀကိမ္အေရအတြက္အရ ေပၚေပါက္လာေသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ဆက္လက္ တင္ျပေပးသြားပါမည္။
(ဂ) ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းတစ္ႀကိမ္အတြက္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္
- စားစရိတ္
- သင္တန္းကာလ ၇ ရက္ x နည္းျပ ၁ဝ ဦး x ၉၅ဝဝ က်ပ္ = ၆၆၅ဝဝဝိ/
- ခရီးစရိတ္
- အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ား
ခန္႔မွန္း ၂ဝဝဝဝဝ က်ပ္
- အျခား
v ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းတစ္ႀကိမ္အတြက္ စုစုေပါင္း ခန္႔မွန္းကုန္က်ေငြ ၅၉၉၅ဝဝဝ (ငါးဆယ့္ ကိုးသိန္းကိုးေသာင္းငါးေထာင္)က်ပ္ ကုန္က်ႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဗဟိုအဆင့္သင္တန္းေပါင္း (၁)ႏွစ္လွ်င္ (၁ဝ)ႀကိမ္ခန္႔ က်င္းပျပဳလုပ္သြားပါမည္။
(ဃ) ဆင့္ပြားသင္တန္းမ်ား
ဗဟိုအဆင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမ်ားအျပင္ ေဒသအလိုက္ ဆင့္ပြားသင္တန္းမ်ားကိုလည္း (၁)ႏွစ္လွ်င္ အနည္းဆံုး (၁၂)ႀကိမ္ခန္႔ က်င္းပျပဳလုပ္သြားရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ဆင့္ပြားသင္တန္းမ်ားကို စီစဥ္က်င္းပ ရာတြင္ ေဒသခံမ်ား၏ ကူညီပံ့ပိုးမႈမ်ား ပါဝင္လာႏိုင္သည္ျဖစ္၍ (၁)ႀကိမ္လွ်င္ စုစုေပါင္း (၂ဝ) သိန္းခန္႔ ကုန္က်ႏိုင္ပါသည္။
၇။ နိဂံုး
ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳသင္ၾကားနည္းမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ေရးဆဲြထားေသာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပားတြင္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားႏိုင္မည့္ ဓမၼ စကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ လုပ္ကိုင္ ခဲ့ရာ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတိုင္း ခရီးေပါက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
လာမည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စီမံကိန္းမ်ားကို အၿပီးသတ္လုပ္ေဆာင္ၿပီးပါက တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း စနစ္တက် ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားႏိုင္မည့္ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္ေပါင္း (၂၆၄)ခုအထိ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားသြားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားတြင္လည္း ေခတ္မီသင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္တတ္ ေျမာက္ထားေသာ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၁၃၂ဝ)ဦးတို႔က အသီးသီး တာဝန္ယူဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စီမံကိန္း ႏႈန္းအတုိင္း ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကမည္ဆိုပါက လာမည့္ (၅) ႏွစ္အတြင္း တနဂၤေႏြ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္ေပါင္း (၁၃၂ဝ)ခုအထိ တိုးတက္ျပန္႔ပြားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သင္ၾကားေရးနစ္စနစ္မ်ား ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၆၆ဝဝ)ဦးအထိ ေပၚေပါက္လာႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စီမံခ်က္မ်ား အျပည့္အဝ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေရးကို မူလအေနျဖင့္ ဦးတည္ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ဓမၼစကူးလ္ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ ခ်မွတ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတိုင္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ဆိုပါက မေဝးေတာ့ေသာ အနာဂတ္တြင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး တနဂၤေႏြ ဓမၼစကူးလ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳေနပါလိမ့္မည္။
0 comments:
Post a Comment