ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕ ျမိဳ႕နယ္ဓမၼစကူးလ္မ်ား ေရရွည္တည္တံ့ျပန္႕ပြားတိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးေရးေကာ္မတီ

Wednesday, November 25, 2015

ကေလးငယ္ေတြအျပစ္တစ္ခုခုလုပ္မိရင္ ေမးျမန္းသင့္ေသာ ေမးခြန္း ( ၈ ) ခု




ကေလးဟာကေလးပါပဲ၊ အမွားတစ္ခုခု (သို႔) အျပစ္တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္မိတတ္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ မိဘ/ဆရာသမားမ်ားအေနနဲ႔ အျပစ္တင္မေစာေစပဲ ေအာက္ပါေမးခြန္း( ၈ ) ခုကိုအရင္ ေမးၾကည့္ပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေမးခြန္းေမးလို႔ေတာင္မၿပီးေသးဘူး၊ ျပႆနာကရွင္းလို႔ၿပီးေနပါၿပီ။ အဲဒီေမးခြန္းမ်ားက..

၁။ ဘာကိစၥျဖစ္တာလဲ (သို႔) ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ
ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေမးခြန္းပါပဲ၊ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကေလးျပႆနာတစ္ခုေတြ႔လာခဲ့ရင္ “ မင္းသူ႔ကိုအရင္ရိုက္လို႔ သူမင္းကိုျပန္ရိုက္တာ မဟုတ္ဘူးလား” “ မင္းဆိုးလို႔ ဆရာကမင္းကို ဆံုးမတာမဟုတ္ဘူးလား” စသည္ျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ႏွင့္တြဲၿပီး စစ္ေဆးေမးျမန္းတတ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းဟာ ကေလးကိုအျပည့္အ၀ ရွင္းျပခြင့္ ေပးတဲ့ေမးခြန္းပါ။ မွားၿပီးအျပစ္တင္မိတာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားေစႏိုင္တဲ့အျပင္ ကေလးတစ္ခုခု မွားယြင္း ခဲ့ရင္ေတာင္မွ သူ႔ကိုရွင္းလင္းခြင့္၊ ေခ်ပခြင့္ အျပည့္အ၀ေပးထားေတာ့ အျပစ္၀န္ခံရတာ ပိုမိုလြယ္ကူ ေစပါတယ္။

၂။ မင္းဒီကိစၥကိုဘယ္လိုျမင္လဲ၊ ဘယ္လိုခံစားရတာလဲ
ကေလးေတြဟာ ျပႆနာတစ္ခုခုနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ ရရင္ မွားမွားမွန္မွန္ ခံစားခ်က္အျပည့္နဲ႔ အရမ္းကိုစိတ္လုပ္ရွားေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ဳိးမွာ သူေျပာစရာရိွတာကို ေပးေျပာလိုက္ပါ။ သူငိုစရာ ရိွရင္လည္းေပးငိုလိုက္ပါ။ စိတ္သက္သာရာရေစတာေပါ့၊ စိတ္ပညာရွင္တို႔ရဲ႕အဆိုအရ လူတစ္ေယာက္ စိတ္တအား လုပ္ရွားေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဘယ္သူစကားပဲျဖစ္ျဖစ္ နားမ၀င္တတ္ဘူးတဲ့။ ကေလးကိုစိတ္ ထြက္ေပါက္ေပးတဲ့သေဘာပါပဲ။ ကေလးကိုၿငိမ္သက္သြားတဲ့အထိေစာင့္ၿပီး တတိယေမးခြန္းကိုေမးလို႔ရပါၿပီ။

၃။ မင္းဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္လဲ
ဒီအခ်ိန္မွာ ကေလးေျပာတာ ဘယ္ေလာက္ပဲလြန္လြန္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲသင့္ကို အံ့ၾသသြားပါေစ၊ ဆံုးမဖို႔ဆႏၵမေစာပါနဲ႔၊ စိတ္ရွည္ရွည္ နားေထာင္ေပးပါ။ ၿပီးရင္နံပါတ္ (၄)ေမးခြန္းကို ဆက္ေမးလိုက္ပါ။

၄။ ဘာနည္းလမ္းနဲ႔ရွင္းလို႔ရမယ္လို႔မင္းထင္သလဲ
ကေလးေျပာတဲ့ အေတြးလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေရစုန္ေမ်ာၾကည့္ပါ။ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္၊ ဆင္ေျခအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ မွန္တာေတြ မမွန္တာေတြ၊ သဘာ၀က်တာေတြ မက်တာေတြ၊ သူ႔ရဲ႕နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုကိုနားေထာင္ေပးပါ။ စကားျဖတ္မေျပာပါနဲ႔၊ ေကာက္ခ်က္ခ်မေစာပါနဲ႔၊ သူ႔မွာေျဖရွင္းဖို႔နည္းလမ္းကုန္သြားၿပီဆိုရင္.ေနာက္ေမးခြန္းကိုေမးလိုက္ပါ။

၅။ မင္းေျပာတဲ့နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းရင္ ဘယ္လိုအက်ဳိးရလဒ္မ်ဳိး ရလာမယ္လို႔မင္းထင္သလဲ
ကေလးဖာသာကေလး ဆန္းစစ္ပါေစ၊ ေစာေစာကသူေျပာခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုခ်င္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ေပၚလာမဲ့ အက်ိဳးတရားေတြကို ရွင္းျပခိုင္းပါ။ တစ္္ဆိုရင္ဘာျဖစ္မယ္။ ႏွစ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုျဖစ္လာမယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ႔၊ ၿပီးရင္ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခု….

၆။ မင္းဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲ

ကေလးဟာ သူအတြက္အဆင္ေျပဆံုးေျဖရွင္းနည္းလမ္းကို သူေရြးခ်ယ္ပါလိမ့္မယ္။ အက်ဳိးရလဒ္ သိၿပီးၿပီဆိုရင္ သဘာ၀က်တဲ့ နည္းလမ္းကိုေရြးခ်ယ္တတ္သြားစၿမဲပါပဲ။ဒီမွာအေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က သူ႔ရဲ႕ေရြးခ်ယ္မူကိုေလးစားရပါမယ္။ လူႀကီးရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တဲ့ပံုစံနဲ႔ ကိုက္ညီခ်င္မွကိုက္ညီမယ္၊ ဒီလိုေတာ့မဆံုးျဖတ္သင့္ဘူး၊မင္းဒီနည္းလမ္းေတာ့ ဒီလိုျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့စကားမ်ဳိး မေျပာမိပါေစနဲ႕၊ အဲလိုသြားေျပာရင္ သူတို႔ေလးေတြ ေနာက္ေနာင္လူႀကီးကို မယံုၾကည္ေတာ့ဘူး။ သူေရြးခ်ယ္တာ မွားေကာင္းမွားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အမွန္သူေတြ႔ရိွပါလိမ့္မယ္။ အမွားကိုစမ္းစစ္တဲ့အက်င့္ ၊ ေျဖရွင္းနည္းလမ္းရွာတတ္တဲ့အက်င့္၊ ေနရာလဲလွည္ၿပီး စဥ္းစားတတ္သြားပါတယ္။

၇။ ေဖေဖေမေမတို႔ု ဘာလုပ္ေပးေစခ်င္လဲ

ေထာက္ခံအားေပးတဲ့သေဘာပါ။ ကိစၥေတြအားလံုးၿပီးသြားၿပီ၊ အားလံုးလည္းေအးေဆးသြားၿပီဆိုရင္..ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းေမးလို႔ရပါၿပီ၊

၈။ ေနာက္ဆံုးရလဒ္ကဘယ္လိုလဲ၊ မင္းေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္းျဖစ္လာသလား
ေနာက္တစ္ခါ အလားတူျပႆနာမ်ဳိးႀကံဳခဲ့ရင္ မင္းဒီလိုပဲဆက္ေျဖရွင္းမလား ၊ မင္းေျပာခဲ့တဲ့ ဘယ္နည္းလမ္းနဲ႔ရွင္းခဲ့ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မယ္လို႔မင္းထင္လဲ။ စကားစျမည္ေျပာတဲ့သေဘာပါ။ ဒီလိုျပႆနာ ရွင္းနည္းမ်ဳိး အႀကိမ္အရည္အတြက္ နည္းနည္းမ်ားလာရင္ ကေလးဟာရင့္က်က္လာၿပီး သူ႕ကိုသူႏိုင္နင္းသြားပါေတာ့တယ္။
အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ကိုကိုပဲအားကိုးရမယ္ဆိုတာ ကေလးသိသြားတယ္။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္မူကို ကိုယ္ပဲတာ၀န္အျပည့္အ၀ယူရမယ္ဆိုတာသိသြားတယ္။ ကိုယ့္ကိုကို တာ၀န္ယူတတ္သြားမယ္။ လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚတတ္သြားပါမယ္။ မိဘ/ဆရာသမားမ်ားအသံုးျပဳၾကည့္ပါ။

အားလံုးပဲအဆင္ေျပၾကပါေစ။
လူမုန္း (ဓမၼေရာင္စဥ္)

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ (သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔)




ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္မင္းအား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ သာမညဖလသုတၱန္ တရားေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔ဟု ေခၚတြင္ၾကပါသည္။

သာမညဖလဆိုသည္မွာ ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ရဟန္းျပဳျခင္း၏အက်ိဳးကို ေဟာၾကားေသာေန႔ျဖစ္၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ကို သံဃာေတာ္ေန႔မ်ားဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။ သာမညဖလသုတ္သည္ ဒီဃနိကာယ္ သီလကၡႏၶ၀ဂၢ ပါဠိေတာ္၌ လာရွိပါသည္။ သာမညဖလသုတ္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအဖို႔ ေၾကးမံုမွန္ခ်ပ္ႀကီးသဖြယ္ျဖစ္၍ ကိုယ္က်င့္သီလရွိသည္ မရွိသည္ကို ဤသုတ္ျဖင့္ ထင္ဟပ္ေစႏိုင္ပါသည္။

သာမညဖလသုတ္သည္ လူဒါယကာမ်ားအဖို႔ ျပဒါးခ်ိန္ႀကီးသဖြယ္ျဖစ္၍ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ေနေသာ ဆရာသမားမ်ား၏ က်င့္ႀကံေနထိုင္မွဳ ဟုတ္ မဟုတ္၊ မွန္ မမွန္ကို ဤသုတၱန္ျဖင့္ ခ်ိန္ကိုက္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ အဇာတသတ္ မင္းသားသည္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မိ၍ အေပါင္းမွားၿပီး ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္ ကံႀကီးထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။

ယင္းေ၀ဒနာကို ကုစားရင္း အမတ္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္အရ တိတၳိဆရာႀကီး ေျခာက္ေယာက္တို႔ထံ သြားေရာက္ၿပီး ရဟန္းျပဳျခင္း၏အက်ိဳး (သာမညဖလ) ကို စံုစမ္းေမးျမန္းရာ ေက်နပ္ေလာက္ေသာ အေျဖကို မရရွိခဲ့ပါ။ ေနာက္ဆံုး သမားေတာ္ႀကီး ဇီ၀က၏ အႀကံေပးခ်က္အရရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အနီး ဇီ၀ကလွဴဒါန္းထားေသာ သရက္ဥယ်ာဥ္ေတာ၌ သီတင္းသံုးလ်က္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားေသာအခါမွ သူသိလိုေသာ ရဟန္းျပဳျခင္းအက်ိဳး (သာမညဖလ) ကို သိရွိရပါေတာ့သည္။

အဇာတသတ္မင္းသည္ သာမညဖလသုတ္ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို သက္၀င္ယံုၾကည္လာၿပီး ပုထုဇဥ္မ်ားထဲမွ ရတနာသံုးပါးကို အၾကည္ညိဳဆံုးပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္လာပါသည္။ အဇာတသတ္မင္းသည္ သာမညဖလသုတ္ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ သူ႕အျပစ္ကို ကုစားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ႀကီးေလးေသာ မဟာအ၀ီ၀ိငရဲတြင္ မက်ေတာ့ဘဲ
အျပစ္ဒါဏ္ေပါ့ေသာ ေလာဟကုမၻီငရဲ၌သာ က်ေရာက္ၿပီး ေနာင္ေသာအခါ “ ၀ိဇိတာ၀ီ ” မည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္၍ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရပါလိမ့္မည္။

အဇာတသတ္ မင္းတရားသည္ ပထမသဂၤ ါယနာတင္ ဒါယကာအျဖစ္ ခံယူခဲ့ျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို စုေဆာင္းသိမ္းဆည္း၍ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ႀကီး တည္ထားခဲ့ျခင္း၊ ဗုဒၶသာသနာကို အတိအက် သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း၊ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းႀကီးသံုးရပ္ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူးႀကီးလွေပသည္။

ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မပ်က္မစီးရေအာင္ သဂၤ ါယနာ အဆက္ဆက္တင္၍ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းမွာ အဇာတသတ္မင္း၏ ေက်းဇူးဟု ဆိုထိုက္ပါသည္။ အဇာတသတ္မင္း စုေဆာင္းထားေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြ၍ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးက ေစတီေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တည္ထား၍ သာသနာျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေႏွာင္းေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရရွိေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

{ ဦးပညာသာမိ(မာဂဓီ-သာစည္)၏ အခါေတာ္ေန႔မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပါသည္။ }

“ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။

မူရင္ပိုင္႐ွင္မ်ားအားလံုး credit ေပးပါသည္

လူမုန္း (ဓမၼေရာင္စဥ္)

ေန႔တိုင္းဘ၀သစ္ စႏိုင္သည္. Powered by Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Review