ကေလးဟာကေလးပါပဲ၊
အမွားတစ္ခုခု (သို႔) အျပစ္တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္မိတတ္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ မိဘ/ဆရာသမားမ်ားအေနနဲ႔
အျပစ္တင္မေစာေစပဲ ေအာက္ပါေမးခြန္း( ၈ ) ခုကိုအရင္ ေမးၾကည့္ပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေမးခြန္းေမးလို႔ေတာင္မၿပီးေသးဘူး၊
ျပႆနာကရွင္းလို႔ၿပီးေနပါၿပီ။ အဲဒီေမးခြန္းမ်ားက..
၁။ ဘာကိစၥျဖစ္တာလဲ
(သို႔) ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ
ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေမးခြန္းပါပဲ၊
အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကေလးျပႆနာတစ္ခုေတြ႔လာခဲ့ရင္ “ မင္းသူ႔ကိုအရင္ရိုက္လို႔
သူမင္းကိုျပန္ရိုက္တာ မဟုတ္ဘူးလား” “ မင္းဆိုးလို႔ ဆရာကမင္းကို ဆံုးမတာမဟုတ္ဘူးလား”
စသည္ျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ႏွင့္တြဲၿပီး စစ္ေဆးေမးျမန္းတတ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆိုတဲ့ေမးခြန္းဟာ
ကေလးကိုအျပည့္အ၀ ရွင္းျပခြင့္ ေပးတဲ့ေမးခြန္းပါ။ မွားၿပီးအျပစ္တင္မိတာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားေစႏိုင္တဲ့အျပင္
ကေလးတစ္ခုခု မွားယြင္း ခဲ့ရင္ေတာင္မွ သူ႔ကိုရွင္းလင္းခြင့္၊ ေခ်ပခြင့္ အျပည့္အ၀ေပးထားေတာ့
အျပစ္၀န္ခံရတာ ပိုမိုလြယ္ကူ ေစပါတယ္။
၂။ မင္းဒီကိစၥကိုဘယ္လိုျမင္လဲ၊
ဘယ္လိုခံစားရတာလဲ
ကေလးေတြဟာ
ျပႆနာတစ္ခုခုနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ ရရင္ မွားမွားမွန္မွန္ ခံစားခ်က္အျပည့္နဲ႔ အရမ္းကိုစိတ္လုပ္ရွားေနတတ္ပါတယ္။
အဲဒီအခါမ်ဳိးမွာ သူေျပာစရာရိွတာကို ေပးေျပာလိုက္ပါ။ သူငိုစရာ ရိွရင္လည္းေပးငိုလိုက္ပါ။
စိတ္သက္သာရာရေစတာေပါ့၊ စိတ္ပညာရွင္တို႔ရဲ႕အဆိုအရ လူတစ္ေယာက္ စိတ္တအား လုပ္ရွားေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ
ဘယ္သူစကားပဲျဖစ္ျဖစ္ နားမ၀င္တတ္ဘူးတဲ့။ ကေလးကိုစိတ္ ထြက္ေပါက္ေပးတဲ့သေဘာပါပဲ။ ကေလးကိုၿငိမ္သက္သြားတဲ့အထိေစာင့္ၿပီး
တတိယေမးခြန္းကိုေမးလို႔ရပါၿပီ။
၃။ မင္းဘယ္လိုျဖစ္ခ်င္လဲ
ဒီအခ်ိန္မွာ
ကေလးေျပာတာ ဘယ္ေလာက္ပဲလြန္လြန္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲသင့္ကို အံ့ၾသသြားပါေစ၊ ဆံုးမဖို႔ဆႏၵမေစာပါနဲ႔၊
စိတ္ရွည္ရွည္ နားေထာင္ေပးပါ။ ၿပီးရင္နံပါတ္ (၄)ေမးခြန္းကို ဆက္ေမးလိုက္ပါ။
၄။ ဘာနည္းလမ္းနဲ႔ရွင္းလို႔ရမယ္လို႔မင္းထင္သလဲ
ကေလးေျပာတဲ့
အေတြးလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေရစုန္ေမ်ာၾကည့္ပါ။ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္၊ ဆင္ေျခအမ်ဳိးမ်ဳိး၊
မွန္တာေတြ မမွန္တာေတြ၊ သဘာ၀က်တာေတြ မက်တာေတြ၊ သူ႔ရဲ႕နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုကိုနားေထာင္ေပးပါ။
စကားျဖတ္မေျပာပါနဲ႔၊ ေကာက္ခ်က္ခ်မေစာပါနဲ႔၊ သူ႔မွာေျဖရွင္းဖို႔နည္းလမ္းကုန္သြားၿပီဆိုရင္.ေနာက္ေမးခြန္းကိုေမးလိုက္ပါ။
၅။ မင္းေျပာတဲ့နည္းလမ္းေတြနဲ႔
ေျဖရွင္းရင္ ဘယ္လိုအက်ဳိးရလဒ္မ်ဳိး ရလာမယ္လို႔မင္းထင္သလဲ
ကေလးဖာသာကေလး
ဆန္းစစ္ပါေစ၊ ေစာေစာကသူေျပာခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုခ်င္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ေပၚလာမဲ့ အက်ိဳးတရားေတြကို
ရွင္းျပခိုင္းပါ။ တစ္္ဆိုရင္ဘာျဖစ္မယ္။ ႏွစ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုျဖစ္လာမယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ႔၊
ၿပီးရင္ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခု….
၆။ မင္းဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲ
ကေလးဟာ သူအတြက္အဆင္ေျပဆံုးေျဖရွင္းနည္းလမ္းကို
သူေရြးခ်ယ္ပါလိမ့္မယ္။ အက်ဳိးရလဒ္ သိၿပီးၿပီဆိုရင္ သဘာ၀က်တဲ့ နည္းလမ္းကိုေရြးခ်ယ္တတ္သြားစၿမဲပါပဲ။ဒီမွာအေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က
သူ႔ရဲ႕ေရြးခ်ယ္မူကိုေလးစားရပါမယ္။ လူႀကီးရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တဲ့ပံုစံနဲ႔ ကိုက္ညီခ်င္မွကိုက္ညီမယ္၊
ဒီလိုေတာ့မဆံုးျဖတ္သင့္ဘူး၊မင္းဒီနည္းလမ္းေတာ့ ဒီလိုျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့စကားမ်ဳိး မေျပာမိပါေစနဲ႕၊
အဲလိုသြားေျပာရင္ သူတို႔ေလးေတြ ေနာက္ေနာင္လူႀကီးကို မယံုၾကည္ေတာ့ဘူး။ သူေရြးခ်ယ္တာ
မွားေကာင္းမွားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အမွန္သူေတြ႔ရိွပါလိမ့္မယ္။ အမွားကိုစမ္းစစ္တဲ့အက်င့္
၊ ေျဖရွင္းနည္းလမ္းရွာတတ္တဲ့အက်င့္၊ ေနရာလဲလွည္ၿပီး စဥ္းစားတတ္သြားပါတယ္။
၇။ ေဖေဖေမေမတို႔ု
ဘာလုပ္ေပးေစခ်င္လဲ
ေထာက္ခံအားေပးတဲ့သေဘာပါ။
ကိစၥေတြအားလံုးၿပီးသြားၿပီ၊ အားလံုးလည္းေအးေဆးသြားၿပီဆိုရင္..ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းေမးလို႔ရပါၿပီ၊
၈။ ေနာက္ဆံုးရလဒ္ကဘယ္လိုလဲ၊
မင္းေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္းျဖစ္လာသလား
ေနာက္တစ္ခါ
အလားတူျပႆနာမ်ဳိးႀကံဳခဲ့ရင္ မင္းဒီလိုပဲဆက္ေျဖရွင္းမလား ၊ မင္းေျပာခဲ့တဲ့ ဘယ္နည္းလမ္းနဲ႔ရွင္းခဲ့ရင္
ဘယ္လိုျဖစ္မယ္လို႔မင္းထင္လဲ။ စကားစျမည္ေျပာတဲ့သေဘာပါ။ ဒီလိုျပႆနာ ရွင္းနည္းမ်ဳိး အႀကိမ္အရည္အတြက္
နည္းနည္းမ်ားလာရင္ ကေလးဟာရင့္က်က္လာၿပီး သူ႕ကိုသူႏိုင္နင္းသြားပါေတာ့တယ္။
အေရးႀကီးတာက
ကိုယ့္ကိုကိုပဲအားကိုးရမယ္ဆိုတာ ကေလးသိသြားတယ္။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္မူကို ကိုယ္ပဲတာ၀န္အျပည့္အ၀ယူရမယ္ဆိုတာသိသြားတယ္။
ကိုယ့္ကိုကို တာ၀န္ယူတတ္သြားမယ္။ လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚတတ္သြားပါမယ္။ မိဘ/ဆရာသမားမ်ားအသံုးျပဳၾကည့္ပါ။
အားလံုးပဲအဆင္ေျပၾကပါေစ။
လူမုန္း (ဓမၼေရာင္စဥ္)