ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕ ျမိဳ႕နယ္ဓမၼစကူးလ္မ်ား ေရရွည္တည္တံ့ျပန္႕ပြားတိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးေရးေကာ္မတီ

Wednesday, May 6, 2015

လာေလဘုန္းႀကီး၀တ္ရေအာင္


   
 ဒီေကာင္ေလးႏွယ္ဟယ္ ပ်င္းလိုက္တာ ဒီေလာက္ေတာင္ပ်င္းရင္ နင္ဘုန္းႀကီး၀တ္ပါလား အရပ္ထဲကမိခင္တို႔၏ သားေတာ္ေမာင္တို႔အား မၾကာခဏ ဆံုးမတတ္သည့္ မဟာၾသ၀ါဒ။
ဘုန္းႀကီးေတြကေတာ့ ဇိမ္ပဲကြာ ဘာမွမလုပ္ရဘူး ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္ပဲ ဒို႔ေတာင္ ဘုန္းႀကီး ၀တ္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာၿပီ မဟာပုရိသ မင္းေယာက်္ားတို႔၏ ႀကီးမားလွသည့္ မဟာခံယူခ်က္။
ဦးဇင္းတို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ ကိုရင္တို႔မ်ား ဘာမွပင္ပင္ပန္းပန္းမလုပ္ရဘူး ဟန္က်လိုက္တာ တကယ္ဇိမ္ပါပဲ တပည့္ေတာ္မ ေယာက်္ားေလးသာဆိုရင္္ ဘုန္းႀကီး၀တ္ျပစ္လိုက္မွာ အိမ္ေထာင္ရွင္မတို႔ႏွင့္ ငယ္ရြယ္သူ မေရႊေခ်ာတို႔၏ ထက္ျမက္စူးရွလွေပသည့္ အေတြးအျမင္ရွိေသး၏။
ကိုယ္ေတာ္တို႔ ဘာအလုပ္ရွိတာမွတ္လို႔ ငိုလည္းရ ရယ္လည္းရ မဟုတ္လား မၾကာခဏ ၾကားရ ေ၀ဖန္ခံရသည့္ ဘုန္းႀကီးဘ၀အား ေ၀ဖန္ေရးစကားလံုးမ်ားပါတည္း တဖက္သတ္အျမင္ပိုင္ရွင္ မဟာ ပညာေက်ာ္တို႔၏ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံုးသပ္ခ်က္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေကာက္ခ်က္ခ်စကားတို႔ျဖစ္ပါ၏ ၄င္းတို႔၏အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အပ်င္း ႏွင့္ ဇိမ္ရွိရွိေနသူ ဟုသာ အဓိပၸါယ္ထြက္လာ၏။
ဤဘာသာကိုကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနသူ ဘာသာဝင္တို႔က ဘာသာဝန္ထမ္းရွင္ရဟန္းတို႔အား ယင္းသို႔ထင္ျမင္ျခင္းသည္ တဖက္သတ္ျမင္ျခင္း (သို႔) လံုးဝမျမင္ျခင္းဟူ၍သာ ျပန္လည္ သံုးသပ္ခ်က္ ခ်လိုက္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါ အဆိုရွင္ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ထက္ျမက္စူးရွလွသည့္ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မၾကာခဏ အေျခအတင္ျငင္းခုန္ရတတ္ပါသည္ ရံခါၾကမ္းတမ္းခက္ထန္သည့္စကားလံုးမ်ားႏွင့္ပင္ ပြဲသိမ္းရတတ္ပါသည္။
တခါတစ္ရံေတာ့လည္း ခက္သည့္ ဝတၳဳ နိပါတ္ ပိဋကတ္ႏွင့္ လွ်ာျပတ္ေအာင္ ေဟာေသာ္လည္း ေဟာရင္းသာပ်ံေတာ္မူမည္ ဟူေသာ ဦပုည၏စာေမးပြဲကဲ့သို႔ေသာ လူမ်ဳိးႏွင့္ႀကံဳရေလ၏။ သေဘာတရားေတြ အႏွစ္သာရေတြနဲ႔ ေရႊျပည္ေအးလုပ္မရသည့္အဆံုး ကဲ ခဏဘုန္းႀကီးဘဝၿငိမ္းတယ္ ဇိမ္က်တယ္ အညြန္႔စားေတြဟု ခံယူရင္ ဒကာႏွင့္ ဦးဇင္းေနရာျခင္းလဲလိုက္ရေအာင္ ေသာ့ေနာက္ျပန္ခတ္စတန္းေပါ့ ဟုပြဲသိမ္းလိုက္ရသည္ စင္စစ္တြင္မူ ကိုယ္တိုင္ပင္ရက္သတၱပတ္မွ် ျပဳလုပ္ရမည့္အေရး ဝန္ေလးလွသည့္ ျဖစ္အင္ကို အျမင္တိမ္းေစာင္းစြာ မေဝဖန္သင့္ပါ။
သာသနာေတာ္၌ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ေနသူမွာ မရွိဟုမဆိုလိုပါ ဓူရႏွစ္ျဖာမွ ေဝးကြာမႈမ်ားမရွိဟုမျငင္းပါ။ ဇိမ္ႏွင့္တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ေနသူမရွိဟု မေျပာလိုပါ ရွိပါသည္ မည္သည့္ေလာကသားမဆို အက်င့္ပ်က္ဝန္ထမ္း ေရသာခိုဝန္ထမ္းရွိၾကပါ၏ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္း သာသနာ့ဝန္ထမ္း အဘယ္ဝန္ထမ္းေလာကသားမဆို လက္ၾကားယိုရွိၾကစၿမဲပင္ မိမိေတြ႔ႀကံဳဖူးသမွ်ျဖင့္ပင္ သတ္မွတ္ခ်က္မျပဳသင္ေသးပါ။
ယေန႔သာသနာေတာ္၌ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္ အသီးသီးတြင္စာခ် စာသင္တာဝန္မ်ားကို အခ်ိန္ျပည့္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္စာခ် ဘုန္းႀကီးမ်ား စာသင္သားမ်ားမွာ ေန႔ဝါညဝါ မျပတ္ပရိယတၱိသာသနာေတာ္အတြက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကရ၏။
ဓူရႏွစ္ျဖာ၌ လံုးပမ္းအားထုတ္ေနသူအတြက္ ထီးထမ္းလမ္းေလွ်ာက္ရန္ေနာက္ထား၍ ထီးေကာင္းပင္ ေဆာင္းခ်ိန္မရွိ ေဆာင္းစရာမရွိၾကပါ။ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္၌လည္း သူ႔တာဝန္သူထမ္းေဆာင္၍ ေက်ပြန္ေနၾကသည္မွာ မ်က္ျမင္ျဖစ္သည္ တကယ္တမ္းဇိမ္က်က်ေနႏိုင္သူဟူသည္ ေရတြက္၍ ရစေကာင္းပါ၏ ဇိမ္မက်ႏိုင္သည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ား ထီးထမ္းလမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္သည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားကား မ်ားဘိေကာင္း။
နံနက္ခင္း အလင္းအ႐ုဏ္၌ ဝမ္းေရးအတြက္သပိတ္ပိုက္ထြက္ၾကရ၏ ေနပူမိုးရြာ အလြန္ေအး မမႈႏိုင္ ရံခါလမ္းၾကားလမ္းသြယ္ ရႊံ႕ဗြက္ပယ္ပယ္ နယ္နယ္၌ အိမ္စဥ္လွည့္ကာ ဆြမ္းခံၾကရ၏ ဇိမ္ပဲကြာ ဟူေသာ ခံယူခ်က္သမားတို႔ မိုးေအးေအးဝယ္အိမ္တြင္း အိပ္ယာထက္၌ ေစာင္ၿခံဳေကြးေနခ်ိန္ပါတည္း။
၄င္းတို႔၏ သားသမီးမ်ားကိုကား ဟဲ့ ရႊံ႕ဗြက္ေတြေပလိမ့္မယ္ မသြားနဲ႔ ထိုအထဲ၌ ပ်င္းလွ်င္ဘုန္းႀကီးဝတ္ ဆိုသည့္ မိခင္လည္းပါပါလိမ့္မည္။
ဆက္၍႐ႈပါဦး မိမိ၏ဝန္းက်င္၌ လိုခ်င္တပ္မက္ဖြယ္ ႐ုပ္ ဝတၳဳ အာရုံ အဖံုအဖံုကို မတပ္မက္မစြဲလန္းရန္ သတိပညာႏွင့္ ေနထိုင္ၾကရပါ၏ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အဆင္အျပင္မွန္သမွ် ပယ္ျဖတ္ထားၾကရပါ၏ ေခတ္ ကာလ သည္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ ဆံပင္ကိုပင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳျပင္ေနၾကရပါ၏ အဘယ္သူသည္ ယင္းဆံပင္ကို ျဖတ္ေတာက္ ပယ္ရွားၾကပါသနည္း မေရႊေခ်ာတို႔ေကာ ပယ္ျဖတ္ႏိုင္ၾက၏ေလာ။
ဘုန္းႀကီးဘဝဟူသည္ စားေသာက္ေနထိုင္ဝတ္ရုံရာအခါတိုင္း ပစၥေဝကၡဏာဆင္ျခင္ရသည္ကို နားလည္ထားသင့္၏ ေအးေနသည့္ ထမင္းတခဲကိုပင္ လွ်ာပူမေလာင္ရန္ဆင္ျခင္စားသံုးရပါ၏ သဒၶါသျဖင့္ လွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္းတိုင္း အလဟႆမျဖစ္ေစရပါ၊ မေကာင္းသျဖင့္ သံုးစြဲျခင္းေၾကာင့္ သင့္ေရာက္သည့္ ဒုပၸရိေဘာဂ ဒုကၠဋ္အာပတ္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသည္ လူ႔ဘဝကဲ့သို႔ ကိုယ္ပစၥည္းကိုယ့္သေဘာလုပ္မရေခ် ေနတတ္လွ်င္ ကုသိုလ္အျဖစ္ဆံုးေသာဘဝကားမွန္ပါ၏ အေနမတတ္ေခ်က အပါယ္ဘံုမွတ္တမ္းတင္ ခံရမည္မွာေသခ်ာ၏ ကုေဋကိုးေထာင္သိကၡာပုဒ္တို႔ဟူသည္ မ်ားပါေသး၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္သီလျဖစ္သည့္ စတုပါရိသုဒၶိသီလ (၄) ပါးကိုပင္ နားလည္ပါေစဦး။
၁။ ပါတိေမာကၡသံဝရသီလ= ပါတိေမာက္လာ သီလအတိုင္း ေစာင့္စည္းက်င့္သံုးေနထိုင္ျခင္း။
၂။ ဣႁႏၵိယသံဝရသီလ= မ်က္စိစသည့္ ဣေႁႏၵ ၆-ပါး၌ ေစာင့္စည္းရျခင္း ဤသီလႏွင့္ပတ္သက္၍ ေစာင့္စည္းရန္မ်ားစြာခက္ခဲလွ၏  ၾကည့္ရုံျမင္ရုံအဆိပ္တက္သမို႔ သိပ္ခက္သတဲ့ၾကည့္ဖို႔ကို စိတ္ပ်က္သကြဲ႔ ထိဖို႔ဆိုလွ်င္ အမိတို႔လိုေႁမြမ်ဳိး စသည့္ အမရပူရမဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ ေတးထပ္လာစကားကဲ့သို႔ အဆိပ္တက္စရာေတြကမ်ားဘိေကာင္း ထိုသည့္အာရုံတို႔ႏွင့္ေဝးႏိုင္သမွ်ေဝးေအာင္ေရွာင္ေနရပါ၏ ေစာင့္စည္းရပါ၏  စကၡဳ႐ူေပနသံဝါသာ ရာဂပုတၱံ ဝိဇာယတိ မ်က္စိႏွင့္ အဆင္းအာ႐ုံ ေပါင္းဆံုမႈေၾကာင့္ ရာဂသားဖြားျမင္၏  ဟူေသာအဆိုအမိန္႔ကိုလည္း အထူးသတိခ်ပ္ၾကရ၏ ဤသီလႏွင့္ပတ္သက္၍ ႐ူပါရုံတခုမွ်သာထုတ္ျပျခင္းျဖစ္သည္ က်န္သည့္အာရုံတို႔သည္လည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင့္သူထက္ျမက္ၾကကုန္၏။
၃။ အာဇီဝပါရိသုဒၶိသီလ= ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ မသမာနည္းမျဖစ္ေစရန္။
၄။ ပစၥယသႏၷိႆိတသီလ= ပစၥည္းေလးပါး၌ ဆင္ျခင္ဉာဏ္တင္၍ သံုုးစြဲရန္ ဤသီလေလးပါးလံုၿခံဳရန္ကိုပင္ မည္မွ်ခက္ခဲသည္ကို ကိုယ္တိုင္က်င့္ႀကံ လိုက္နာၾကည့္မွ သိႏိုင္ပါ၏ ေဖာ္ျပပါ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည္တို႔မွာ တစိတ္တေဒသမွ်သာျဖစ္ပါသည္၊ မေျပာပေလာက္ေသးပါ။
လူအသီးသီးတို႔ႏွင့္ သပၸါယျဖစ္ေအာင္ ဆက္ဆံေရးအမိေပါင္းမ်ားစြာမွ ေပါက္ဖြားလာသည့္ စရုိက္ေပါင္းစံု သာသနာ့ဝန္ထမ္းတို႔ႏွင့္ ညီညြတ္ေရး-။
ဘုန္းႀကီးဘဝ၌ ကာယဗလျဖင့္ နဖူးမွေခၽြးေျခမက်အလုပ္မလုပ္ရသည့္တိုင္ အၿငိမ္းစားဟု မသတ္မွတ္ေလလင့္ဦး အ႐ုဏ္မတက္မီ အေၾကြးမတင္ရန္ စာရင္းရွင္းၾကရသည္ကို မသိရွာၾကေလလင့္ အကယ္၍ အၿငိမ္းစားဟုမွတ္ထင္ပါအံ့ ခံယူပါအံ့ သမီး သား ဇနီးမယား စီးပြားဥစၥာ မိဘေမာင္ဘြားတို႔ကို ပစ္၍ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ခဲ့ပါေလ တံခါးဖြင့္၍ ႀကိဳဆိုလွ်က္ပါ သို႔ေသာ္ တပည့္ေတာ္သား ဆံုးမ မရလို႔ပါဘုရား၊ မိုက္လြန္းလို႔ သကၤန္းဝတ္ေပးလိုက္စမ္းပါ စသည့္ အေျပာအဆိုခက္သမားမ်ားႏွင့္ မေကာင္းေက်ာင္းပို႔ျဖစ္လွ်င္မူ ျပန္ေပေတာ့ အသက္ႀကီးခါမွ ကရင္အိုေခ်ာင္းႀကိဳ ေခ်ာင္းၾကားေရာက္၊ ဗမာအို ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကားေရာက္ အျဖစ္မ်ဳိးကိုလည္း လာလမ္းသို႔ျပန္ၾကြပါ သတိသံေဝဂ ရသလိုလိုႏွင့္ သာသနာ့အလုပ္မလုပ္ႏိုင္သည့္ ဝန္ထမ္းပိုလွ်ံမႈ မ်ဳိးကိုလည္း မလိုခ်င္ပါ။
သာသနာေတာ္အတြက္ တကယ္တမ္း လိုအပ္ခ်က္သည္ သဒၶါတရားအေျခခံသူျဖစ္ပါသည္၊ ဗလခ်ာပဗၺဇိတလိုလူမ်ဳိးအိမ္၌ လူပိုျဖစ္ေန၍ ေက်ာင္းပို႔သည့္ လူမ်ဳိးတို႔ကိုမူ သာသနာေတာ္၌ မလိုအပ္ပါ ယင္းသို႔လူမ်ဳိးမ်ားပါက ေဆာင္းပါးအစပါ စကားရပ္တို႔ျဖင့္ သံုးသပ္ၾကေပဦးမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးဘဝဟူသည္-
(၁) အၿငိမ္းစားဟုခံယူထားပါလွ်င္
(၂) သဒၶါအေျခခံရွိပါလွ်င္
(၃) အားလံုးစြန္႔ႏိုင္ပါလွ်င္
လာေလ ဘုန္းႀကီးဝတ္ရေအာင္ ဟုဖိတ္ေခၚပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ တရားေတာ္သည္ အကာလိေကာ- အခ်ိန္မေရြး အက်ဳိးေပးႏိုင္သည္မဟုတ္ပါေလာ၊ ဧဟိပႆိေကာ- လာလွည့္႐ႈလွည့္ဟု ထာဝရဖိတ္ေခၚစမ္းသပ္ခံႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။
အရွင္ဝိသုတ (ဆားတံု)
ဓမၼဗ်ဴဟာ စာေစာင္မွ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ကူးထားတာကို တဆင့္ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ တစံုတစ္ခုအမွားအယြင္းပါလွ်င္ စာေရးသူ၏နေမာ္နမဲ့ႏုိင္မႈအား သေဘာထားႀကီးႀကီးျဖင့္ခြင့္လႊတ္ၾကပါေလ။
လူမုန္း (ဓမၼေရာင္စဥ္)

0 comments:

Post a Comment

ေန႔တိုင္းဘ၀သစ္ စႏိုင္သည္. Powered by Blogger.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Review